BLOC EN CONSTRUCCIÓ

El bloc temàtic en Seguretat i Salut Laboral, confeccionat per la secció sindical de CCOO de Parcs i Jardins de Barcelona I.M.
Podeu fer consultes i suggeriments a l'adreça de correu d'aquest bloc... salutccooparcs@gmail.com
SALUT

Aquest bloc a restat inactiu uns tres anys. Intentem recuperar el seu funcionament, encara que previsiblement sigui per poc temps. Han deixat de funcionar alguns enllaços, procurarem restablir-los o substituir-los progresivament. Disculpeu les molesties.

Medi Ambient

Enllaç al web del departament de Sostenibilitat de CCOO de Catalunya. http://www.ccoo.cat/sostenibilitat/aspnet/revista.aspx?col=INFOSOSTENIBILITAT&col2=INFOMOBILITAT


Accés directe a l'última publicació digital de CCOO "Ecoboletín" de Medi Ambient.


Accés directe a la pàgina de la Generalitat de Catalunya d'informació sobre prevenció d'incendis (Pla Alfa).



Energies Renovables i ocupació a Catalunya 2010


Boletín de Medio Ambiente, de CCOO

Residuos, una mejora superable

La Serra de Collserola Parc Natural

Etiquetas energéticas de los electrodomésticos
  • Son obligatorias para electrodomésticos como frigoríficos, congeladores, lavadoras, secadoras, lavavajillas y lámparas de uso doméstico.
  • Un electrodoméstico es eficiente si ofrece las mismas prestaciones que otros consumiendo menos energía.
  • Hay siete etiquetas (A, B, C, D, E, F, G), identificadas cada una de ellas con un color. El consumo de los electrodomésticos con etiqueta A es el más eficiente y los que lucen una G son los que más consumen haciendo lo mismo.
  • Las etiquetas sólo son comparables dentro de un mismo grupo de electrodomésticos: no debe interpretarse igual una D en una lavadora que en una bombilla.
  • ¿Cómo se asignan las etiquetas de eficiencia energética? Se midió, en su momento, el consumo anual de frigoríficos, lavadoras, etc., y al consumo medio de los aparatos analizados se le asignó el punto intermedio entre las letras D y E (los niveles que quedan en posición intermedia entre la A y la G). A partir de ese punto, se calcularon las demás.
  • La diferencia de precio entre un aparato de la clase A y otro de la clase C se amortiza en 5 años gracias a su menor consumo.
No hay organismos independientes que etiqueten los electrodomésticos: son los propios fabricantes quienes asignan las etiquetas después de contratar los servicios de laboratorios homologados. Además, en estas pruebas de laboratorio se permite un margen de error que puede ser de hasta un 15%. En este sentido, diversos estudios encargados por asociaciones de consumidores indican que "las clases energéticas mencionadas en las etiquetas no siempre se corresponden con la real y a menudo los aparatos se han situado en una clase más elevada de la que realmente les corresponde".
Fuente: Revista Eroski Consumer.

 
Gestió de Residus:
Prova també aquesta adreça electrònica (és la pàgina més general de Gestió de Residus) http://www.bcn.es/neta/ca/gestioresidus.html . Però us advertim que hem trobat importants errades als dies i horaris dels punts verds mòbils, així com errades notables de situació dels punts de barri, alguna d’aquesta informació es pot trobar teòricament per vies diferents, però les dades no coincideixen; també al mapa hem trobat errades, com que alguna adreça tapa una altre i errades de situació al plànol. Es fa evident que en algun moment alguna de les vies s’ha deixat d’actualitzar per part de l’Ajuntament.


Setmana Europea de Prevenció de Residus:


Resum de bones pràctiques per a estalviar recursos a la nostra secció sindical: